Direktlänk till inlägg 24 februari 2010

Vänner!

Av jannice - 24 februari 2010 09:27

Vänner är ju alltid ett stort ämnesområde..  vad är en vän eller hur klassas en person som vän? vad är skillnaden på en vän eller en kompis eller bekant?


för mig är det!

  • en vän ställer alltid upp och den jag kallar vän är min VÄN och betyder fruktansvärt mycket
  • en kompis är dom som man pratar mycket men men ändå känner att det finns ett stopp för.. dom man inte delar det där lilla extra med
  • en bekant är dom man hejar på stan och tjingar lite med en fika nångång eller likanden!

Men detta är min syn  på vänskapen hos mig.. sen är det ju så att man kan inte alltid vara vän med alla. man kommer till då man inser att alla älskar inte mig!!

Detta fick jag lära mig snabbt i min uppväxt då det kom en tjej med skilda föräldrar som råkade säga avd man tycker och tänker hela tiden.. Många idagens samhälle klarar inte av det varför är min fråga till er?

Ärdet bättre att få sanningen i ansiktet än en falsk vän som ljuger?



  


Dagens tanke: kan en människa välja sina vänner?

 
 
Ingen bild

Elin

24 februari 2010 12:40

vart hamnar jag då? =)

 
malin nilsson

malin nilsson

25 februari 2010 19:11

Klart man väljer sina vänner:) Ens vänner är som en andra familj, den man inte föds in i, utan den man väljer själv. Man behöver båda lika mycket tycker jag. kram

http://malinbrallan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jannice - 30 juni 2010 16:19

Om två och en halv vecka är det semester så underbart skönt det ska bli.. att få gå hemma här i grottan med alla trollen och få njuta bara av värmen!   mycket har hänt och kommer att hända.. jag är inte rädd för det men en nervös känsla finns i...

Av jannice - 4 juni 2010 08:19

Saknaden efter pelle sitter i väggarna.. den tränger sig på när man minst annar det! man blir rädd när den kommer och slår till en så man tappar fotfästet helt. Fick papprena från trolldjursjukhuset igår och det stod att vi avlivade han med innråda...

Av jannice - 30 maj 2010 07:35

Idag ska jag ta mig i kragen och göra en riktig uppdatering om livet igen! Det har hänt väldigt mycket det senaste..  för mycket!   * Idag är det 7 mån sen det var giftemål i trollskogen * vår älskade hund pelle finns inte längre. hans liv to...

Av jannice - 15 maj 2010 17:21

I fredags började "buss körandet" och fortsatte hela dagen.. men idag är allt som det ska vara. "Buss körandet" började så klart på jobbet jag hoppas verkligen inte någon vart smittad.. sorry people om jag smittade er.. men på måndag är det ny tag ig...

Av jannice - 11 maj 2010 15:55

                                                  TO DO   städa bort baskelusker få ordning på pappper ringa chefen lilltrollsdoktor samtal att sova ordentligt         ...

Ovido - Quiz & Flashcards