Alla inlägg under april 2010

Av jannice - 28 april 2010 15:43

i livet gör man val en del är man nöjd med en del blir strandsatta

jag är nöjd med mina val förutom ett... varför är man så dum det får man lida för nu.. men tur man har en underbar man som älskar en ändå.. tack kungen mitt hjärta!


idag i trollskogen är det full rulle allan... dagen började med en fika med trevliga människor tack för ni förgyllde min morgon.. sen kom häxan och prata vi fick en liten lugn stund då minitroll sov och dom två större tittade på stentvn lugnt och skönt..

sen kom A med sin lillgrabb mycket trevligt.. mycket goda skratt och sen gick vi ut till skogenslekpark.. men det var jätte kul alla trivdes.. nu kom vi in så nu ska trollmaten snart serveras ..

kungen kommer inte förrens i morgon så idag blir det en tråkkväll då jag faktiskt är ledig hela dagen det känns riktigt konstigt.. inte alls vanligt nu för tiden!


Dagens Tanke: hur skulle livet se ut utan så underbara vänner?

Av jannice - 24 april 2010 07:50

äntligen ledig.. en ledig helg hipp hipp hurra!!!!

Dagnes planer är att införskaffa sig lite presenter till lilltroll som fyller snart. han får kottar med ben och stenar som är målade men vi ska även ta oss utanför skogen och grottan och skaffa oss något från stora staden.. det ni ;)


I två dagars tid har vi försökt att ringa barnläkaren men inte kommit fram :(

lilltrollsnjure borde kollas upp igen visar inte samma tecken som stortroll men vi ser något litet där.. ochd et är klart han fyller 3 nu så det är den där gyllne ålder för det.. 3år ska väl en njure kunna vara frisk i eller mer? men men grottan och grottdagisen är underbart så det är säkra platsen för lilltroll!


hoppas nu kungen är på shopping humör för det kliar i drottningensfingrar


Dagens Tanke: lycka till alla ovänner

Av jannice - 20 april 2010 21:03

tiden rinner i mellan fingrarna och att pussla var dag är ibland väldigt svårt!

men än har vi lyckats! var dag är det nya uppoffringar!


helgen förgyllde min kär vän oss med.. lika trevligt som vanligt fast med lite alkohol i kroppen!

riktigt trevligt iallafall.. tack min älskade vän!


här i skogen och grottan ligger allt och håller sig över ytan men mer är det inte.. jag har lugnat ner mig men fortfarande sårad.. såreti själen är inte läkt ännu men jag reser mig sakta..

Pratade med häxan idag om hur man är som person och jag anser mig själv som en stark person som oftast dammar av axlarna på kvällen och går med huvudet högt.. jag har även en god insikt hur jag är och vad jag är bra på.. vilka områden folk inte kan slå mig på fingrarna.. men kommer någon eller något och trycker på den där öma punkten så blir jag ledsen jag vet ju mina egna svagheter.

så i detta fall tryckte just denna person på rätt punkt på mig.. urs för att känna så!


Dagens tanke: vad är din svaga punkt?



Av jannice - 17 april 2010 08:43

det är bättre idag!

hetta med vänskap är verkligen jobbigt när folk inte verkar ha samma uppfattning som en själv om vänskap..


idag om huvudet tillåter kommer två älskade vänner till grottan och ska dela på lite att dricka super!


Denna vulkan som haft sitt utbrott har verkligen stoppat mycket för folk i världen folk har nu börjat hyra ut sina bilar för 55000kr för några dagar och erbjuder då att hämta upp den på en bestämd plats.. herre gud tack för att mannen inte är ute nu och reser ;)  men man kanske ska tvätt o städa bilen och sen hyr ut det.. man knakse blir rik på det!!


vill gratta en tjej kompis och hennes kille till deras bebis!


dagens tanke: kärleken övervinner allt!

Av jannice - 16 april 2010 19:19

Fan man kan inte hjälpa att bli besviken. känna sig bortglömd.. ja ju name it..

är det så jävla svårt att fråga om en person eller familj vill hänga på? så enkelt..

vad fan gick fel?

Till er om ni läser ni vet.. säg för fan till i stället om ni inte vill umgås.. just nu skiter jag i vilket!! men om du är så ärlig som du säger du är så kanske du ska vara det det med och inte ljuga eller kring gå saningen så fint som du/ni försöker!!!!

jag är inte dum i huvudet!


Dagens Tanke: som du behandlar andra behandlar dom dig!!!

Tid

Av jannice - 11 april 2010 08:19

Att ha tid är nu ett priveligum för mig!! jag är avensjuk på alla med tid nu för tiden.. önskar jag hade det!!


Igår var det kalas i grottan.. Mini fyllde 1år och det skulle naturligtvis firas!

så det bjöds på tårta och paket! tack ni som ville dela dessa kalas timmar med oss..  trollungarna sov gott efter det!


btw min huvudvärk är förskräcklig just nu och har vart sen igår..  tyckte jag bet i hop ganska ordentligt igår under kalaset men sen gick det utför.. när häxan kom gick det an en stund men sen oooo nooooo jag har inte vart vaken till kl 2.30 så länge jag kan minnas .. iallafall inte sen jag fick barn men igår kunde jag inte sova pga huvudvärken.. hemskt hemskt..

tror kungen snart har sovit klart sina skönhetstimmar för senare idag kommer det ev en vän med hennes lilla son och så kommer det en kompis till stora trollungen!


Dagens Tanke: är du självgod?

Av jannice - 8 april 2010 17:08

stövlar och galonisar står på topp idag.. tack du människa som kom på detta på fynd.. jag är dig evigt tacksam!


man borde bli uppfinnare av nått det hade vart kanon.. typ något sånt där som alla hem har. någon liten pryl någonstans i hörnet som påsklämmor eller korkskruv ja ni fattar! gud vad pengar man skulle tjäna på bara en sak.. *drömmer* vad skulle jag göra med alla miljoner? ibörjan skulle det vara lätt att spendera allt en sen då när man köp allt man vill ha? vad gör man då? ja kanske handlar dom där totalt onödiga sakerna som en vas för 20.000kr eller en sko för 30.000kr *dregglar* (nää den skulle stå på första listan över nödvändiga saker)   


Dagens Tanke: efter regn kommer mer regn

Av jannice - 7 april 2010 17:43

Är det meningen att man ska vara så här trött bara för man jobbar?

det kan väl ändå inte stämma?

jag hinner inte med hemma, inte tidningen och hänga med där som jag brukar, inte göra mina dagligar turer på internet! vart ska detta sluta??

är man så fast i jobbet bara för man inte går hemma längre?


Dagens tanke: Är du medveten om dina egna brister och kan erkänna dom?

Ovido - Quiz & Flashcards