Alla inlägg under februari 2010

Av jannice - 28 februari 2010 19:53

Spenderat en tid på akuten idag med minitroll han har prickar över hela sig..

Inte roligt men nu har han fått medicin och för tillfället är det tyst från hans kryp in så han har nog somnat.. undra hur gått jag kommer sova i natt?!


  

en väldigt liten del av honom!



Dagens tanke: står du för din tanke?

Av jannice - 28 februari 2010 07:35

Allt är tröttsamt just nu,, sover några timmar för lite varje dag och huvudvärken är ett faktum varje dag! Hater dom små gubbarna som sitter i huvudet och har ravefest..  huvudvärken går i perioder för mig och nu är det en fruktansvärt envis en som håller i sig dag ut och dag in! Varför inte starka tabletter? nä det har jag testat och vad händer? drogad och väck inte min stil!


Igår vart man berörd vilken jag absolut inte trodde men ack varenda hårstrå reste sig på armarna och tårarna glänste i ögonen.. Anna Bergendhal vilken tjej vilken röst.. hon är helt guddomlig!!!


En annan sak med melodifestiavalen är att det är så tråkigt när det håller på så många gånger.. det är fruktansvärt tråkigt.. jag kommer ihåg när man var yngre satt med mamma o pappa med godis och chips och fick vara vaken till kl 00.. det var stort.. man fick titta på tv länge och bara njuta och somna nöjt ihop kurad där i soffan.. det var tider!!!

Av jannice - 26 februari 2010 08:34

som har gått har vart full men ändå inte..

sjuka barn och en bra lunch med en vän kanske inte kan bli bättre?

planerna idag är lite lösa fortfarande..


Läser aftonbladet varje dag och idag är tidningen full med läsning om denna hockey! Jag älskar hockey men allt detta snack om sverige har gjort fiasko eller inte.. man blir ju trött...


Ja sverige gjorde ett dåligt os men inte alla i laget ..  vad hände med våran "super" stjärna foppa? tycker en dålig insats inte behöver vara fiasko!


damkronorna lyckades juändå 4 är inte jätte dåligt.. för er som inte vet åkte dom ut i sudden ... sudden är fruktansvärt jobbigt..  det är fysiskt o psykiskt jobbigt..  jag ger dom en applåd!!!


Dagens Tanke: kärlek?!

Av jannice - 25 februari 2010 15:52

 


En tjej köpte ett barn memorie till sina barn och hittade denna bilden i .. hmmmmm hoppsan!



Av jannice - 24 februari 2010 09:27

Vänner är ju alltid ett stort ämnesområde..  vad är en vän eller hur klassas en person som vän? vad är skillnaden på en vän eller en kompis eller bekant?


för mig är det!

  • en vän ställer alltid upp och den jag kallar vän är min VÄN och betyder fruktansvärt mycket
  • en kompis är dom som man pratar mycket men men ändå känner att det finns ett stopp för.. dom man inte delar det där lilla extra med
  • en bekant är dom man hejar på stan och tjingar lite med en fika nångång eller likanden!

Men detta är min syn  på vänskapen hos mig.. sen är det ju så att man kan inte alltid vara vän med alla. man kommer till då man inser att alla älskar inte mig!!

Detta fick jag lära mig snabbt i min uppväxt då det kom en tjej med skilda föräldrar som råkade säga avd man tycker och tänker hela tiden.. Många idagens samhälle klarar inte av det varför är min fråga till er?

Ärdet bättre att få sanningen i ansiktet än en falsk vän som ljuger?



  


Dagens tanke: kan en människa välja sina vänner?

Av jannice - 23 februari 2010 16:47



MEN ELLER HUR???  

Av jannice - 22 februari 2010 14:00

Jag släppar mig upp för att kolla på sverige matchen i ishockey mot finland och självklart vinner dom.. käneds som en skön seger för dom men Loui som två målskungen. Loui är men bästa väns kusin så man är ganska uppväxt med denna killen!


Doktor besök idag med.. lilltroll feber ville inte gå ner och ja självklart var det något mer än feber denna varelsen slutar aldrig att förvåna mig!!


har tänkt mycket på ordet HÄNSYNSLÖS det senaste.. vi svenskar r fruktansvärt hänsynslösa.. vi gillar att tala illa om folk till höger och vänster och inte alls empati för andra människor.. dom "äldre" på vår planet dom vet vad respekt är och hur man ska bete sig men ungdomen idag.. urs det skrämmer mer.. skrämmer mig hur unga flickor och pojkar beter sig.. det börjar redan på dagismed alla ord och sen alla dessa rörelser med formar av sparkar och slag.. nä jag är verkligen rädd hur det kommer se ut om några år..  jag vill inte att mina troll ska växa upp i ett samhälle där man behöver svära slåss och mobbas för att inte bli mobbade själva.. jag är djupt oroad!!!


Dagens Tanke: är du Hänsynslös?

Av jannice - 21 februari 2010 11:12

Nu lägger jag mig snart ner och dör! jag orkar inte mer.. hur mycket ska man behöva ta runt omkring sig?


Min "syster" (hon är halv syster med min halvbror. sug på den) ringer nu på morgonen när vi planerar hur man ska ta sig ur grottan för all snö som är över allt..

Hon berättar då att hon har cancer..men hallå.. du är bara ett år yngre än mig det är inte så det går till! jaha vad gör man nu?


Dagens Tanke: Har cancern tagit över världen?

Ovido - Quiz & Flashcards