Alla inlägg den 27 januari 2010

Av jannice - 27 januari 2010 20:00

Idag åkte min älskade man på kurs tills på fredag och då åker jag.. sen ses vi i dörren på söndag för att han åker i väg hela vecka.. kan det vara mer tristare?! urs vi har setts aldelles för lite den senaste veckan.. jag saknar honom verkligen även om jag vet att vi har hela våra trollår tillsammans! men de är klart man saknar sin bästa vän/man även hans närhet!



** skrev detta inlägget förut men blev avbruten pga mellantrollet klämde sig i sin pappas klocka så han började blöd. Han lekte naturligtvis ben 10. men jag har fått redan på glada nyheter med.. min älskade älskade man kommer hem ev imorgon.. det menas att vi kan spendera natten tillsammans.. i sängen eller på soffan men tillsammans.. jag ä extremt lyckligt lottad**


Av jannice - 27 januari 2010 14:21

Idag började dagen med snö och det bara vräker ner fortfarande.. jag trodde verkligen vädergudarna var med oss denna vintern! men ack nej snön fortsätter och gör vårat vackra land mer vitt. sitter i den underbart varma grottan och tittar ut över gärdet och ser hur flingorna faller tätt tätt och ger ett inbjudande intryck! jag går tillbaks i tiden till dom gångerna när man var liten och tittade ut en morgon och det var mycket snö på marken och ett glädje rus for genom kroppen!

snö är en märklig sak.. man älskar det men ändå hatar det..


jag minnes en vinter det hade vart snöstorm o jag menar verkligen snöstorm! säkert en meter snö hade kommit under natten.. detta var en fredag för det berömda lada disco skulle hållas och detta hade man ju självklart sett fram i mot. jag vaknade av telefonen ringde o A sa att vi hade försovit oss och att skolan var stängd pga all snö.. vi vart förtvivlade och skulle mot för all modan gå ändå det var ju disco på kvällen.. efter mycket om och men så kröp jag ner i sängen ett tag till och surade.. efter några timmar med strömavbrott gav jag och A oss ut en stund.. mest för och kolla om discot fortfarande skulle hållas.. men vi kom inte långt.. sen fick vi för oss att handla godis.. det brukade ta oss en timme men detta tog oss denna dagen 4 timmar!

ja vad säger man ung o dum.. en dag med verkligen glädje och sorg.. men roligt hade vi!!


Dagens tanke: leva utan att njuta är som att njuta av att vara död!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards