Alla inlägg den 25 januari 2010

Av jannice - 25 januari 2010 22:04

I kväll kan jag säga att jag ALDRIG mer vill vara med om.. smarta jag ger minitroll köttfärslimpa till middag vad är det i den? jo lök.. lök har då en väldigt väldigt rolig effekt på mina trollungar.. dom får hysterist ont i magen.. vilket jag med får så jag får väl ta på mig den!

kväll i ära så har jag haft två ungar som gråtit o gråtit..  och den tredje tjatat om detta trevliga och underbara barnpogram scooby doo..


såg ni med scooby doo när ni var små? ja kommentarerna här hemma är iallafall att alla kan vara monster och monsterlekarna är i full gång varje vaken minut.. detta medför att alla kläder ur lådorna ligger slängda i hela grottan.. ja man måste ju klä ut sig för att bli monster! Försöker man då säga att man kan ju försöka att låsas att man klär ut sig.. då står två av trollen och skrattar och säga att mamma är allt rolig!!!!


idag är biljetterna inför skaffade och väskan är snart packad.. nu är det bara små fix kvar.


har ni tänkt på det här med Haiti? vi skänker miljoner och det är väl i sig till all ära och heder och man ska hjälpa den nödställda.. idapå skogstorget stod det tre kvinnor med olika bössor och samlade.. två av dom hade fulla bössor och det stod till HAITI på.. den tredje kvinnan skramlade med några kronor i botten på bössan och ropade till SVERIGES barn .. men hallå... varför hjälper vi inte våra stackars svenska barn som inte har nått hem.. inte har kläder och inte kan leva ett normalt liv? kanske med knarkande föräldrar eller liknande.. det är sjuk.. troget troll som man är stoppade jag i dom pengarna jag hade löst och sa att hon var enorm som stod där och skramlade.. kvinnan lös upp och sa tack med ett stort leende..  jag kände att tårarna nästan kom och jag ville så mycket mer för barnen och för kvinnan.. jag gav leendet tillbaks och gick med lättare steg mot affären och kände mig varmare i kroppen än på länge


Dagens tanke: gör vi alltid rätt när man anser sig hjälp?

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards